زاكانی:

باید از مشکلات مردم گره گشایی کنیم

باید از مشکلات مردم گره گشایی کنیم

به گزارش محفل، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: سفره مردم کوچک شده اما باید گره گشایی نماییم تا از این طریق به معیشت و زندگی مردم کمک گردد.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه سفر تبلیغاتی به قم با اشاره به نشست خود با استادان حوزه و دانشگاه و نخبگان، اظهار داشت: در این نشست بر استمرار راه شهید رئیسی تاکید شد که در نهایت اوج خدمت و خدمت گزاری به شهادت رسید. در این جلسه بر استمرار این جهت گیری در کشور و استیفای حقوق ملت در ابعاد مختلف تاکید شد.
وی ادامه داد: با اهمیت ترین خواسته مردم از من تحقق عدالت و آزادی است و بدنبال آن، حرکت در راه استقلال کشور باید بیش از پیش در آینده رقم بخورد. سفره مردم کوچک شده اما باید گره گشایی نماییم تا از این طریق به معیشت و زندگی مردم کمک گردد. کشور باید در ابعاد مختلف پیشرفته و آباد شود.
زاکانی خطاب به مردم، اظهار داشت: آن دستِ خدایی که عیان و نمایان می شود شما مردم هستید، شما باید پای صندوق های رأی یک حماسه خلق کنید که تحقق آن حماسه در راستای عینیت بخشیدن به جامعه و گشایش زندگی و پیشرفت و آبادانی باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همین طور در ادامه این سفر به روستای دام شهر، علی آباد و شهر جعفریه استان قم رفت و در جمع مردم روستای دام شهر، اظهار داشت: این روستا عملاً یک مجتمع بزرگ برای دام پروری است که بیش از هزار و ۳۰۰ واحد دارد اما مهترین مشکلش هویت است. یعنی متولی ارائه خدمت برای چارچوب بندی و تعهداتی که باید نسبت به تامین زیرساخت ها وجود داشته باشد، به سبب همین فقدان هویت انجام نشده است.
وی ادامه داد: مشکل بعدی دامداران این روستا تامین آب است. تامین منابع و نقدینگی برای پیشبرد کار و تامین بازار هم از مشکلات دیگر دامداران است که چون خریدها بدون برنامه و بی حساب به انجام می رسد، عملا دامداران دراین زمینه متضرر می شوند. یکی از اشکالات دامداران، دلالان هستند که برای حل این مشکل باید مسئله هویتی دامداران برای تامین نیازها و رفع مشکلات دسترسی به آب با یک برنامه جامع حل شود، چونکه در طولانی مدت میزان راندمان را می کاهد.
زاکانی اشاره کرد: ما یک اقدام مشترک با جهادکشاورزی شروع کردیم تا بصورت قراردادی و مشخص از کشاورزان خرید نماییم. لازم است این اقدام برای دامداران نیز عملی شود تا با آنان هم قرارداد داشته باشیم و دستان دلالان را کوتاه نماییم. خرید قراردادی می تواند در کل کشور توسعه یابد تا از این طریق به اطلاع جامعی از نیازهای کشور برسیم. یکی از اشکالات بزرگ کشور در عرصه کشاورزی و دامداری، فقدان اطلاعات دقیق و به روز است که سبب نبود برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات می شود.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همین طور در دیدار با کشاورزان روستای علی آباد، اظهار داشت: موضوع خرید قراردادی یکی از اشکالات اصلی کشاورزان است که باید جدی پیگیری شود. وقتی خرید قراردادی صورت گیرد، واسطه ها سراغ کشاورز نمی آیند و خیال او هم راحت است که حاصل دست رنجش به خودش می رسد نه به دلالان. کسی که مسئول است اگر خودرا یک روز جای کشاورز بگذارد متوجه می شود که آنان چه مشکلاتی را متحمل می شوند.
زاکانی اشاره کرد: مشکلات مردم حل شدنی است اما تنها نیازمند یک برنامه ریزی جامع و داشتن اطلاعاتی دقیق از تمام نیازهای کشور است.




منبع:

1403/03/25
13:35:24
5.0 / 5
340
تگهای خبر: انتخابات , پیگیری , عدالت , قم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
محفل