وزیر كشور:

انتخابات و مشارکت با اهمیت ترین مولفه امنیت ملی است

انتخابات و مشارکت با اهمیت ترین مولفه امنیت ملی است

به گزارش محفل، وزیر کشور در مراسم معارفه معاون سیاسی جدید وزارت کشور، انتخابات و مشارکت را با اهمیت ترین مولفه امنیت ملی خواند و اظهار داشت: همه باید تلاش نماییم در کمال صحت، سلامت و امنیت انتخابات با مشارکت بالا اجرا شود.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، مراسم معارفه علی زینی وند معاون سیاسی جدید وزارت کشور و تکریم شاهچراغی معاون پیشین، عصر چهارشنبه با حضور وزیر کشور و معاونان وزارت خانه و مدیران کل این معاونت، انجام شد.
اسکندر مومنی در این مراسم، دوران مسئولیت اقای شاهچراغی را سخت توصیف کرد و گفت: در این دوره کوتاه چند مرحله انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری، همراه با آرامش و امنیت انجام شد.
وزیر کشور افزود: از بین چند گزینه برای این پست، اولویت اول برای انتخابم از تمام جهات آقای زینی وند بود چون وی را از دوره خدمتی اش در استان سیستان و بلوچستان می شناختم و ضمن داشتن تحصیلات مرتبط، در صحنه های سیاسی و اجتماعی مدیری پر کار و پرکار بوده و از بدنه وزارت کشور است.
وزیر کشور برگزاری انتخابات های سالم و رقابتی در وضعیت سخت را یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و عنوان کرد: چند مرحله انتخابات در ایران با کمال امنیت و آرامش انجام شد.
مومنی اشاره کرد: انتخابات، میراث جمهوری اسلامی ایران و امام راحل و همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.
وی ضمن اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با انتخابات افزود: ایشان همیشه بر انتخابات امن، رقابتی و سالم همراه با مشارکت بالا تاکید داشته اند.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و رای مردم یک امانت است، اشاره کرد: انتخابات ادوار نشان داده که تفکرات مختلف از صندوق های آرا بیرون آمده است و مسیر انتقال قدرت و جابجایی مسئولیت ها از راه صندوق های رای گذشته است.
وزیر کشور در ادامه اشاره کرد: یکی از مهم ترین مؤلفه های امنیت ملی ما انتخابات و میزان مشارکت مردم است، همه باید تلاش نماییم در کمال صحت و سلامت و امنیت انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود و مردم ببینند که مسیر تغییر از همان رأیی است که به صندوق می اندازند.
مومنی ایجاد سازوکار مناسب برای برگزاری انتخابات سال آینده را مورد تاکید قرار داد و به مبحث اهمیت نقش احزاب و تشکل ها در میزان مشارکت مردم و ایجاد نشاط سیاسی پرداخت و افزود: با حضور طیف های مختلف سیاسی در فاصله یک هفته، مشارکت بین دو مرحله انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهور اضافه گردید.
وی اشاره کرد: گروه ها، احزاب و مردم حس می کنند که در این جابجایی قدرت سهیم هستند، به این جهت باید برای هر کدام از ما در جایگاهی که قرار داریم، ارتباط با همه احزاب و گروه ها تفاوتی نداشته باشد و احزابی که در قالب قانون مجوز گرفته اند و در صحنه سیاسی کشور حضور دارند، باید مورد توجه باشند.
وزیر کشور در ادامه به اهمیت حوزه تقسیمات کشوری هم اشاره نمود و عنوان کرد: کشور احتیاج به آرامش دارد، حتما جناب آقای زینی وند و همکارانشان در عرصه تقسیمات، شاخص هایی تدوین و مسیر قانونی صحیح و منطقی را دنبال کنند تا در اجرای این موضوع، عدالت رعایت شود و مردم احساس کنند که حقشان داده می شود.

 

1403/06/22
16:08:51
5.0 / 5
54
تگهای خبر: انتخابات , رهبری , عدالت , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
محفل