رئیس فراكسیون گردشگری مجلس:

گردشگری ایران هنوز به پیش از کرونا برنگشته است

گردشگری ایران هنوز به پیش از کرونا برنگشته است

به گزارش محفل، رییس فراکسیون گردشگری مجلس با اعلان اینکه یک شبه با ایران هراسی نمی توان مقابله نمود، اظهار داشت: گردشگری ایران هنوز به وضعیت قبل از دوران کرونا برنگشته است.


زهرا خدادادی، رییس فراکسیون گردشگری مجلس در حاشیه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی درباره ی حمایت هایی که مجلس می تواند از صنعت گردشگری باتوجه به رکود طولانی مدت آن داشته باشد، به ایسنا اظهار داشت: گردشگری و میراث فرهنگی حوزه ای است که مغفول مانده است، خصوصاً پس از تمامی گیری کرونا که لطمه های جدی به این صنعت وارد کرد و هنوز به حالت اولیه برنگشته است اما اهتمام مان بر این است در اولویت ها و نگاه به گردشگری در کشور تغییراتی ایجاد نماییم و نگاه را از درآمدهای نفتی به درآمدهای گردشگری معطوف نماییم. پس از آن موانع را برداریم تا جذب گردشگران از کشورهای حاشیه و همسایه و بعد از آن دیگر کشورها، اتفاق افتد.
او اشاره کرد: باید روی موضوع ایران هراسی کار نماییم، باید آنرا خنثی نماییم. این قدم ها را کم کم با اولویت بندی برمی داریم تا تغییراتی را ایجاد نماییم.
خدادادی به این پرسش که به رغم اظهاراتی که درباره ی مقابله با ایران هراسی می شود اما شاهد کم کاری هایی هستیم همچون این که بنابر اظهارات مقامات گردشگری بودجه ای برای مقابله با ایران هراسی اختصاص داده نشده است، مجلس در این زمینه چه تدبیری دارد؟ پاسخ داد: اعتبارات ما محدود است. باید منابع آنرا از جاهای دیگر تامین کرد. اعتبارات در کشور ما محدود است. این مساله در کشور ما اولویت نبوده و یک تغییری در اولویت ها باید بدهیم.
رییس فراکسیون گردشگری مجلس در جواب این پرسش که مالیات ها و عوارض هایی که سفرهای داخلی و خارجی را برای مردم گران تر کرده است، همچون افزایش مبلغ عوارض و مالیات خروج از کشور و مالیات های مختلفی که از تأسیسات گردشگری گرفته می شود به شکلی بوده که مجلس گاه در تعیین آن نقش داشته و یا برای سامان دهی نرخ های گردشگری همچون بلیت هواپیما کامل ورود نکرده است و فقط در حد هشدار دادن به شرکت های هواپیمایی نسبت به گرانی ایجادشده ظاهر شده است، با این شرایط مجلس برای توسعه گردشگری و در دسترس قرار گرفتن سفر برای همه اقشار چه اقدامی انجام می دهد؟ اظهار کرد: طبق قانون اساسی مجلس نمی تواند درآمدهای دولت را بکاهد، فقط می تواند اولویت بندی ها را تغییر دهد. اگر درآمدهای دولت را کم نماییم هزینه ها را هم باید کم نماییم و مجلس مجاز نیست درآمدهای دولت را بکاهد و یا هزینه ها را افزایش دهد. مجلس فقط می تواند اولویت ها را تغییر دهد. باید درآمد را ایجاد نماییم تا از آن در جای دیگر هزینه نماییم.
او افزود: اگر روی موضوع ایران هراسی کار نماییم و توریست جذب شود و این صنعت خودش تولید درآمد کند می تواند از همان در بخش های دیگر هزینه کند، غیر از این کار دیگری نمی توانیم انجام دهیم.
خدادادی در عین حال اظهار داشت: به هر حال، ما با همکاری تشکل های خصوصی و مردم نهاد، مشاوران و کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جلساتی می گذاریم، راه کارها را بررسی می نماییم، حرف های آنها را می شنویم تا یک خروجی داشته باشیم و به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد می دهیم و طبق طرح و لایحه به مجلس می آوریم. در هر صورت یک شبه مقابله با ایران هراسی ممکن نیست.



منبع:

1403/07/30
09:15:55
5.0 / 5
15
تگهای خبر: آذربایجان شرقی , دولت , صنعت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
محفل