معصومی:

سرمایه گذاری در قسمت های مولد نقش کلیدی در تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد دارد

سرمایه گذاری در قسمت های مولد نقش کلیدی در تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد دارد

محفل: به گزارش محفل، رئیس فراکسیون کارآفرینی، رفع موانع تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با تکیه بر لزوم تدوین و اجرای سیاست های حمایتی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و کاهش وابستگی به منابع دولتی اظهار داشت: دولت می تواند با عرضه تسهیلات مالی، کاهش هزینه های تولید و اصلاح نظام مالیاتی، شرایط بهتری را برای فعالیتهای اقتصادی بخش خصوصی فراهم آورد.



سید کریم معصومی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به تعیین رشد ۸ درصدی اقتصاد بعنوان یکی از اهداف برنامه هفتم پیشرفت بر اهمیت دستیابی به این میزان رشد اقتصادی با عنایت به تأکیدات رهبری بعنوان یک هدف راهبردی تاکید کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به این رشد، باید برای بخش خصوصی اهمیت ویژه ای قائل شد و از ظرفیتهای آنها برای رهایی از مشکلات اقتصادی بهره برد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه «تقویت بخش خصوصی و رفع موانع حقوقی و قانونی، کاهش بروکراسی و تسهیل فرآیندهای کسب و کار از الزامات اصلی برای دستیابی به هدف اقتصادی برنامه هفتم توسعه است»، اظهار نمود: سرمایه گذاری در قسمت های مولد و پیشران های اقتصادی نظیر صنعت، کشاورزی و تکنولوژی های جدید، نقش کلیدی در تحقق رشد ۸ درصدی دارد.

این نماینده مجلس با تکیه بر لزوم تدوین و اجرای سیاست های حمایتی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و کاهش وابستگی به منابع دولتی، اظهار داشت: دولت می تواند با عرضه تسهیلات مالی، کاهش هزینه های تولید و اصلاح نظام مالیاتی، شرایط بهتری را برای فعالیتهای اقتصادی بخش خصوصی فراهم آورد. تقویت تعامل میان دولت و بخش خصوصی می تواند منجر به بهبود فضای کسب و کار، افزایش تولید و صادرات و ایجاد اشتغال پایدار شود و در نهایت به رهایی از خیلی از مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم کمک نماید.




منبع:

1403/07/29
09:53:28
5.0 / 5
23
تگهای خبر: اقتصاد , دولت , رهبری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
محفل