نماینده مجلس تركیه:

اگر وحدت داشته باشیم از ذلت به عزت می رسیم

اگر وحدت داشته باشیم از ذلت به عزت می رسیم

به گزارش محفل، نماینده مجلس ترکیه عنوان کرد: وضعیت امروز دنیای اسلام و قربانی شدن مردم غزه به خاطر اینست که ما مسائل خویش را حل نکرده ایم، ما باید وحدت داشته باشیم تا از ذلت به عزت برسیم.


به گزارش محفل به نقل از مهر، "مصطفی کایا" نماینده مردم ترکیه در سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی به بررسی چالش های جهان اسلام پرداخت و اظهار داشت: ما مسلمانان مشترکات زیادی داریم، اما بعنوان پیروان اسلام مسیر وحدت را به خوبی دنبال نکرده ایم.

وی عنوان کرد: وضعیت امروز دنیای اسلام و قربانی شدن مردم غزه به خاطر اینست که ما مسائل خویش را حل نکرده ایم. ما باید وحدت داشته باشیم تا از ذلت به عزت برسیم.

کایا با اشاره به اینکه هم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری مساله فلسطین در جهان پررنگ شده است و باید به آن توجه بیشتری داشت، اظهار داشت: الله اکبر نقطه اتکای ماست و ما باید فارغ از اختلافات در راه وحدت حرکت نماییم.

وی با اشاره به اینکه جهان اسلام امروز می تواند کنش گری زیادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید با هم تعامل مثبت داشته باشیم و در برابر فتنه ها سکوت نکنیم وگرنه دشمن، ما مسلمانان شامل شیعه و سنی را بیشتر از پیش به جان هم می اندازد.

نماینده مردم ترکیه تصریح کرد: فلسطین مساله وحدت بخش ماست و امروز کشورهای اسلامی می توانند با اراده واحد تلاش کنند و پیام حیات بخش را به ارمغان بیاورند.

وی تصریح کرد: ما باید در حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و.. به خودباوری برسیم و با هم تعامل داشته باشیم تا به وحدت واقعی برسیم.


منبع:

1403/06/31
11:26:49
5.0 / 5
204
تگهای خبر: اقتصاد , مجلس , نماینده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
محفل