با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان

رئیسی: تعامل مجلس و دولت بر مبنای شاخصهای رهبر انقلاب خواهد بود

رئیسی: تعامل مجلس و دولت بر مبنای شاخصهای رهبر انقلاب خواهد بود

به گزارش محفل، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل دو سویه میان دولت و مجلس بدون وجود چهارچوبی معقول، امکان پذیر نخواهد بود. این چهارچوب در انتخاب و معرفی کابینه رئیس جمهور منتخب به مجلس حائز اهمیت خواهد بود.


محمد منان رئیسی، نماینده مردم قم، کهک و جعفرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسنا در رابطه با دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب و تعامل سازنده میان دولت و مجلس اظهار داشت: در دیدار نمایندگان و رهبر انقلاب، ایشان دو مبحث و تکلیف مهم برای نمایندگان و رئیس جمهور منتخب تعیین کردند. مبحث اول تعامل دو سویه میان مجلس و دولت بود که ضروری است هر دو قوه به این مورد توجه نمایند و آنرا سر لوحه امور خود قرار دهند.
وی افزود: اما مبحث دوم و مهم تری که وجود دارد، چهارچوبی بود که رهبر انقلاب برای تعامل میان مجلس و دولت مشخص کردند. چون که تعامل دو سویه میان دولت و مجلس بدون وجود چهارچوبی معقول، امکان پذیر نخواهد بود. این چهارچوب در انتخاب و معرفی کابینه رئیس جمهور منتخب به مجلس حائز اهمیت خواهد بود. ازاین رو مجلس دوازدهم به این چهارچوب متعهد خواهد بود و تعامل با دولت چهاردهم را حول آن دنبال خواهد نمود. ازاین رو آقای پزشکیان اگر وزیری بر خلاف شاخصه های رهبری ارائه کند، مجلس با آن همکاری نخواهد کرد.
رئیسی در انتها تصریح کرد: ایمان، امید به آینده و نگاه مثبت به افق، تشرّع و متشرّع بودن، اشتهار به پاکدستی، به صداقت، داشتن نگرش ملی همچون شاخصه های رهبر انقلاب برای کابینه آقای پزشکیان بود که امیدواریم این شاخصه ها رعایت شود.



1403/05/04
12:58:04
5.0 / 5
379
تگهای خبر: دولت , رهبری , قم , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
محفل